Electric Castle 2014 – partea a doua (zilele 2-4) si review general

Am intrat pe teritoriul Electric Castle si atmosfera ne-a captat din primele minute. Ne-am simtit bine primiti inca de la intrarea in satul Bontida, unde afisele care indicau drumul spre castel, organizarea foarte buna a parcarilor si fetele zambitoare ale staff-ului au pavat drumul spre 4 zile memorabile.

Electric Castle, festival aflat la cea de-a doua editie, a crescut exponential nu doar in marime, ci si in calitate.

Unul dintre atuurile evenimentului este locatia. Aerul special pe care il emana castelul Bánffy, cu peretii (inca) goi, cu ferestrele lui, ochi negri ce reflecta o istorie incarcata a Transilvaniei, cu locatia izolata de Cluj care te forteaza sa te detasezi de viata de zi cu zi, creeaza cadrul ideal in care extravaganta unui concert de muzica electronica sa fie maxim amplificata.

Un alt punct forte este organizarea. Echipa a facut imposibilul si, pe langa faptul ca inca din prima clipa toate detaliile au fost puse la punct, au reusit, pe parcursul evenimentului, sa raspunda foarte rapid oricaror observatii venite din partea participantilor. Faptul ca au gestionat un festival cu zeci de mii de participanti zilnic si peste 150 de trupe si DJs, reusind sa respecte programul aproape la minut, ii recomanda, de asemenea, ca una din echipele de top in domeniu.

Cel mai mare avantaj, insa, al festivalului Electric Castle a fost publicul. O generatie aparte, generatia in care noi credem, cea care poate – si va schimba ceva, s-a izolat pentru patru zile, pentru o gura de aer proaspat si pentru o serie de concerte de referinta pentru muzica electro a secolului 21. Multimea de tineri in tenisi au condus, de fapt, intregul spectacol. N-am vazut oameni “rupti de beti”, nici vulgari, nici prost-crescuti. Am vazut oameni foarte deschisi, fara prejudecati, fara inhibitii, fara limite.

Epicentrul evenimentului a fost, bineinteles, scena principala, cu un line-up impozant. Dub Pistols, Thievery Corporation, Bonobo, Gramatik sunt doar cateva din numele care au incalzit numerosul public. Scena principala este si locul care justifica pe deplin numele festivalului. Jocul de lumini proiectat pe zidurile castelului Banffy, caramizile goale ale acestuia in contrast cu high tech-ul prezent pe scena ofera imagini suprarealiste, de videoclip sau videogame. Da, suntem aici, la Electric Castle, striga fiecare colt.

Complementar cu curtea principala, scena Dance, grajdul (amenajat pentru silent party), moara si scena de langa zid au oferit participantilor alternative pe gustul fiecaruia. Insa pentru un adevarat get-away din mijlocul festivalului, organizatorii au amejanat in gradina castelului alcovuri dragute, retrase, printre copaci, in care oricine putea gasi un loc de stat si un strop de liniste dupa energia coplesitoare de langa scene.

Intregul eveniment a fost frumos “condimentat” de evenimente sportive impresionante. Concursurile de skateboard si de dirt bikes au adunat un public numeros si au oferit un spectacol pe masura. Chiar si un slackline era intins aproape de scena Dance, si si acesta a atras nu doar curiosi, ci si “cunoscatori”. Poate ar fi o idee nu tocmai rea ca, pentru anul viitor, sa se organizeze si un concurs pe aceasta directie. Ar fi cel putin spectaculos!

Suntem convinsi ca anul viitor organizatorii festivalului se vor auto-depasi si ne vor incanta mai mult, pe mai multi. In aceasta faza, singura problema pe care o intrevedem este, curios, spatiul. Daca anul asta au fost peste 20,000 de participanti zilnic, oare cati oameni va atrage evenimentul in 2015?

Ne vedem la urmatorul solstitiu!

(Vezi ziua 1 aici)

Vizualizati galeria foto de mai jos: